Sunday, October 24, 2010

Mini Stack Wedding Cake Class

Salam..

Hari ni aku berpeluang menambahkan ilmu dan teknik baru.... aku mengikuti class di sugarflour Taman Desa. Seronok sangat.. belajar bersama Chef Intan and Chef Ida.


Kak Ida , me and Intan..
Nak Tau tak cerita kelakar??
Sewaktu mula sesi perkenalan.. Intan agak terkejut bila terdengar aku boleh berbahasa melayu... nak tau kenapa? dia ingatkan aku ni bukan org Malaysia..
Nak tergelak pun ade gak?
First time org tanya aku..
Orang Malaysia ke?
hahahaha
Aku pun jawab la.. yelah orang Malaysia. kenapa nampak macam bukan orang Malaysia ke?
Agaknya.. rupa aku ni, macam orng ape yek???
Anyway.. seronok belajar hari ni... jom kita tengok ape hasilnya...
Kek ni menggunakan teknik poured fondant



Simple.. and nice..



Rolled Fondant and decor with Royal
Icing




Ala hai.. comei nyer..
aku nak simpan kek ni... hehehehe
untuk semua.. kek ni sesuai di buat sebagai hantaran..




No comments:

Post a Comment